BEZDUŠOVÝ SYSTÉM

07.11.2019

Spousta lidí řeší jestli jít do bezdušového systému. Za mě rozhodnoně ano. V tomto článku vám popíšu jak to funguje. 

Již nějakou dobu jezdím bez duší a rozdíl oproti duši je opravdu znát. Hlavní výhodou bezdušového systému je, že můžete kola nahustit na nižší tlak než s duši. Nehrozí vám cvaknutí duše o nějakou ostřejší hranu. Malé píchnutí pláště zase vyřeší tmel, který je v plášti a případné trhliny zacelí. Tím jak je v plášti menší tlak, je víc plastický a lépe drží a tlumí menší nerovnosti.

Jak to funguje

Zaprvé musíte mít Tubeless Ready ráfek a plášť. Poté potřebujete těsnící pásku na ráfek, samostatný ventilek a tmel. Vše se dá koupit jako bezdušová sada. Ventilek je pevně našroubován na ráfku a místo duše je v plášti zhruba 100ml tmelu. 

Co případný větší defekt

Větší píchnutí pláště, které už tmel nezacelí se opravuje pomocí knotů. Knot se speciálním trnem vtlačí do díry v plášti. Trn se pak vytáhne a v plášti zůstane jen knot. Zbytek pak utěsní tmel. Pokud je plášť říznutý na boku a knot je na to malý nezbývá nic jiného než sundat plášť, vylít tmel, vyšroubovat ventilek a do pláště dát klasickou duši. Tato operace je přibližně stejně náročná, jako vyměnit duši za duši.

Pokud vás zajímají další informace neváhejte mě kontaktovat. Problematiku bezdušového systému a spoustu dalších věcí řešíme také na semináři konaného v rámci víkendových kempů. Tam si můžete opravu bezdušového systému vyzkoušet i sami.